دانلود فونت فارسی از سری نرم افزارهای احمد جاوید:

پکیجی فوق العاده از 600 فونت فارسی

کاملا استاندارد

فونت های مشهور و یونیکد

همراه با فونت های زیبای:

ایران نستعلیغ

خودکار

دست نویس

فانتزی

میترا

تیتر

و فونت های دیگر

فونت فارسی فروغ

مراحل نصب فقط در یک مرحله بدون چون و چرا و پرسش های اضافی

دائمی و مادام العمر

قابلیت نصب روی ویندوزهای 10  8  7  حتی ایکس پی

قابل نصب روی سیستم های 32 و 64 بیتی

و مزایای دیگر

با قابلیت آن اینستال و حذف همه آنها بصورت یکپارجه از سیستم

مورد نیاز همه تایپیست ها، گرافیست ها، تابلوسازان و عموم علاقمندان

دیگر نیازی نیست برای پیداکردن و نصب فونت مورد نیاز خود فانوس بدست گرفته و از این سایت به آن سایت بروید. تازه معلوم نیست فونت مورد نظر خود را پیدا کنید یا نه. استاندارد باشد، در صورت نیاز یونیکد باشد… فونت های کمیاب چطور… فونت خاص همچون خودکار دست نویس و غیره چطور… ما برای بررسی سایت های دیگر سری به صفحه دانلود فونت فارسی سایت سافت نود و هشت زدیم  soft98.ir مشاهده کردیم که نوشته مورد استفاده در تمامی نرم افزارهایی که از یونیکد پشتیبانی میکنند یعنی برای استفاده شرط پشتیبانی از یونیکد را گذاشته، همچنین خواسته است برای نصب به پوشه ویندوز فولدر فونت رفته و فونت ها را خودتان نصب کنید… در حالی که در نرم افرار فونت فارسی سایت ما نیازی به پیداکردن فولدر ویندوز یا نصب فونت ها در آنجا نیست… پس از دانلود فقط یک کلیک کافیست… همین و دیگر هیچ

فونت فارسی رایگان

Font Farsi

از سری نرم افزارهای احمد جاوید

توصیه ما به شما دانلود فونت های فارسی استاندارد از سایت نرم افزارهای احمد جاوید می باشد. یکبار دانلود کنید، همیشه استفاده کنید. بدون محدودیت. با قابلیت تایپ مستقیم فارسی در فتوشاپ

آیا نصب فونت فارسی ضروریست؟

پاسخ به این سوال بستگی به شما دارد. اگر از کامپیوتر فقط برای بازی، کارهای حسابداری، گشت و گذار در اینترنت یا فیلم دیدن و مشابه آن استفاده می کنید، نیازی به نصب فونت فارسی ندارید.

زیرا ویندوز بصورت پایه تعدای فونت فارسی دارد که با آنها می توانید به فارسی تایپ کنید و کارتان راه می افتد. از جمله این فونت ها می توان به فونت های توهاما و اریال اشاره نمود.

اما اگر با یکی از موارد ذیل سروکار دارید، لازم است علاوه بر فونت های اورجینال ویندوز، فونت های فارسی استاندارد را نیز نصب نمائید:

فتوشاپ – چنانچه کارهای گرافیکی را بصورت حرفه ای با نرم افزار فتوشاپ انجام می دهید، به فونت فارسی بیشتر از هر کسی نیاز دارید.

خوش نویسی – اگر تمایل دارید اشعار و هر آنچه دلتان می خواهد را با خطی خوش بنویسید، به فونت های خود ویندوز اکتفا نکنید. دانلود سایر فونت ها لازم است، درنگ نکنید.

تابلوساز ها – با توجه به علایق مختلف مشتری ها، برای رضایت آنها لازم است کارهای تولیدی را با فونت های گوناگون انجام دهند. خوش رنگ بودن بنرها کافی نیست، فونت های قشنگ را دریابید.

ورد و آفیس – کسانی که برای تولید محتوی از ورد یا آفیس استفاده می نمایند، بدون دانلود و نصب فونت فارسی راه به جایی نخواهند برد. نوشتن با خط زیبای نستعلیق جلوه بیشتری به صفحات شما می دهد.

اشخاصی که زیرنویس چسبیده روی فیلم ها قرار می دهند. این ها لازم است از فونت تیتر یا میترا (که سادگی و زیبائی را با هم دارد) استفاده کنند. فونت های ذکر شده باید دانلود شود و همراه با ویندوز نصب نمی شوند. پس ادیت کننده فیلم این نکته را بیاد داشته باشد.

دانلود فونت فارسی استاندارد از ضروریات هر سیستمی است

کارل دراو – کارکردن با این نرم افزار برای بعضی ها دل مشغولیست، اگر شما هم جزو این افراد هستید و از کارل دراو استفاده می کنید، به فونت فارسی احتیاج پیدا می کنید. زودتر دانلود کنید.

اتوکد – مهندسین عزیز نیز به این فونت ها احتیاج دارند. حیف است نقشه ای را با صرف وقت زیاد رسم و طراحی نمائید اما نوشتار آن زیبا نباشد. برای استفاده از فونت های فارسی اقدام کنید.

مهندسین کامپیوتر – اشخاصی که از نظر فنی دائما در حال کار با کامپیوتر هستند، احتمالا بعد از مدتی متوجه خواهند شد تعدادی از فونت های اورجینال ویندوز بعلت تداخل نرم افزارهای نصبی حذف شده است. بهترین راه بجای دستکاری ویندوز نصب دوباره فونت هاست.

سایر علاقمندان – ممکن است شما جزو گروه های بالا نباشید اما از دیدن فونت های تکراری و خرچنگ قورباغه ویندوز خسته شده باشید، شما نیز بهتر است فونت های فارسی جدید را نصب کنید.

فونت فارسی - نمونه

راهنمای نصب فونت فارسی

روش اولبهترین روش دانلود فونت فارسی از همین سایت یعنی سامانه نرم افزارهای احمد جاوید می باشد. پس از دانلود فقط بر روی نرم افزار کلیک کنید. با همین یک کلیک 600 فونت فارسی استاندارد و متنوع بر روی سیستم تان نصب می شود. کار با سرعت فوق العاده و همچون موشک انجام می شود و شما فقط نظاره می کنید.

ضمنا هر زمان بخواهید می توانید از طریق کنترل پنل ویندوز این فونت ها را پاک کنید. بدون اینکه به سایر فونت ها صدمه برسد. این قابلیت که فقط در نرم افرار فونت سایت ما وجود دارد، چیز مهمی است. زیرا برای حذف فونت های دیگر و متفرقه باید یکی یکی اقدام کنید. و هرگز نمی توانید مثلا 100 فونت را باهم پاک کنید. در حالی که پاک کردن فونت های ما فقط با یک کلیک امکان پذیر است.

روش دومچند مرحله ای بدین معنی که برای نصب فونت باید به ترتیب کارهای زیر را انجام دهید:

الف – دانلود فونت  ب – کپی  ج – رفتن به درایو C  د – باز کردن پوشه ویندوز  ه – ورود به پوشه فونت  و – پیس کردن فونت

البته از طریق رفتن به پوشه فونت و استفاده از گزینه اینستال هم می توان کار را انجام داد. فرقی نمی کند.

شاید از دانلود فتوشاپ هم خوشتان بیاید

آشنائی با انواع فونت فارسی

فونت های معمولی – این فونت ها کار خاصی انجام نمی دهند، فقط برای نوشتن بند یا پاراگراف استفاده می شوند. فونت های اکرم، میترا، ارشیا، الهام، بدر، هما و زر جزو این گروه محسوب می گردند.

خاص – که در جا و مکان خاصی استفاده می شوند، مثل فونت تیتر که بعلت درشتی و سادگی در تیتر یک مطلب بکار می رود. البته این فونت ها را می توان در هر جای نوشته بکار برد ولی چندان رایج نیست.

نوشتاری – برای شبیه کردن مطالب تایپ شده به نوشته های سنتی استفاده می گردد. مثلا اگر با فونت دست نویس مطلبی را بنویسیم، مشابه نوشته های معمولی روی کاغذ می شود. یا اگر با فونت خودکار تایپ کنیم نوشتار شکل سنتی را به خود می گیرد.

اصیل – هیچ خطی جای رسم الخط های قدیمی فارسی را نمی گیرد. اگر وقت تمرین با قلم نی برای خوش خطی را ندارید، می توانید از فونت های اصیل این مجموعه استفاده کنید. فونت ایران نستعلیق، شکسته، ریحان و ثلث جزو این گروه هستند.

فانتزی – فونت های عجیب و غریب که بیشتر برای کارهای گرافیکی استفاده می شود. اگر مطلبی می نویسید که برایتان درک خواننده مهم است، نباید از این ها بهره ببرید.

کمی غیر واقعی هستند. فونت خط خطی، سرخپوست و بادبادک از این دسته هستند.

مکمل – اگر فونت در ابتدای اسم خود دارای پیشوند باشد، مربوط به یک نرم افزار خاص است.

مثلا فونت هایی که با حروف ال ام ان شروع می شود، مربوط به نرم افزار ویژه تایپ به نام لیو مون می باشد.

این فونت ها چیز خاصی نیستند، اما فایل تکسی که با آن ها تایپ می شود در کامپیوتر های دیگر به شکل درهم ریخته دیده می شود مگر آنکه نرم افزار در کامپیوتر جدید نیز نصب شود.

دانلود فونت فارسی از سامانه ما کاملا رایگان است

فونت فارسی - سهراب

نگاهی به چند سایت ارائه دهنده فونت

فونت یاب – اگر می خواهید فونت خاصی با اسمی معلوم و مشخص را دانلود کنید، این سایت حرف اول را می زند. همچنین فونت های پر بازدید را در صفحه اول خود معرفی می کند.

البته برای دانلود هر فونت باید کمی ( حدود 5 ثانیه ) صبر داشته باشید. یکی از سرفصل هایش نیز به آموزش در رابطه با فونت می پردازد.

فونت دات ای ار – همانند سایت فونت یاب قابلیت جستجوی تکی فونت را دارد. اگر به تاریخچه فونت ها علاقه داشته باشید، کار این سایت خوب است زیرا هر فونتی که انتخاب شود طراح آن نیز بطور مختصر معرفی می گردد. از نظر اخلاقی اینکار قابل تقدیر است. زیرا نام بردن از طراح یک فونت کار پسندیده ای است.

اشکالی که بر این سایت می توان وارد کرد این است که هنگام دریافت در دانلود منیجرها، اسم فونت بصورت شماره دیده می شود. که معلوم نیست چرا اینکار را کرده اند.

مثلا اگر برای دانلود فونت یاقوت اقدام کنید، در دانلود منیجر عدد 37  را خواهید دید. تنها پس از اکسترکت فایل نام اصلی قابل رویت است.

فونت جو – بانک فونت آن تقریبا کامل است. از کارهای خوب فونت جو، نمایش فونت انتخابی بصورت یک متن می باشد و شما می توانید قبل از دانلود شکل نمایشی فونت را ببینید.

متاسفانه این سایت حاوی تبلیغات غیر مرتبط و صفحات پاپ آپ است. وگرنه جایش در ردیف اول بود. ( امیدوارم دوستان دلخور نشده باشند. من فقط آنجه را وجود دارد توضیح دادم وگرنه نیک می دانم زندگی خرج دارد، تبلیغات هم چیز بدی نیست. البته اگر مرتبط با سایت باشد بهتر است ولی خوب شاید چنین تبلیغاتی زیاد نباشد )

ممکن است دانلود نرم افزار پی دی اف هم بدرتان بخورد

ایران فونت – کامل ترین سایت فونت فارسی می باشد. منتهی فونت ها فروشی هستند.

اگر می خواهید برای فونت هزینه کنید، اینجا جای مناسبی است. برای دانلود یک فونت باید سر کیسه را شل کرده 29 هزارتومان ناقابل پرداخت کنید. شاید کمی بر افروخته شوید و بگویید گران است. ولی به نظر بنده منصفانه است، وقتی با این مبلغ حتی نمی توان یک قالب پنیر خریداری کرد.

بهرحال فروش یک کالای فرهنگی کار بدی نیست. همانطور که رایگان دادن این کالا هم بد نمی باشد.

من خودم در سایت نرم افزارهای احمد جاوید بسیاری از نرم افزارهای درجه یک را با هدف بالابردن سطح فرهنگ جامعه به رایگان عرضه کرده ام.

دانلود فونت فارسی از همین صفحه امکان پذیر است

یونیکد فونت

یونیکد چیست؟

Unicode (دقیقا با این املا یونیکد) – در مبحث فونت ها گاهی به گوشمان می رسد که فلان فونت یونیکد است. و با خود فکر کرده ایم که این چه معنی دارد.

برای درک این مساله بگذارید نکته ای بگویم. مشاهده کرده اید، مکان حرف ” پ ” روی صفحه کلید کامپیوتر های مختلف فرق می کند. در یک سیستم این حرف در گوشه بالا و در سیستم دیگری در گوشه پائین سمت راست قرار دارد.

در کامپیوتر هر حرفی جای خاصی دارد ولی نه اینکه به حرف پ گفته شود برو بالا راست چپ، بلکه این مکان با یک عدد منحصر بفرد تعریف شده است. همانند کد ملی برای افراد که تکراری نمی باشد.

بخاطر شباهت حروف فارسی به عربی و همچنین نابلد بودن بعضی از طراحان فونت ( زبانمان را گاز بگیریم) گاهی حروفی به بازار می آید که عدد درستی برای آن تعریف نشده است. در نتیجه حروف صفحه کلید در جای صحیحی قرار نمی گیرند. و این باعث بهم ریختگی کلمات می شود.

مثلا فونت ایران نستعلیق دو نسخه در بازار دارد که توصیه می کنم فقط از نسخه یونیکد استفاده کنید. تا نوشته هایتان در کامپیوتر های دیگر دچار از هم گسیختگی نشود.

توجه خیلی مهم

توجه: چنانچه نرم افزار خود را از سایت های دیگر دانلود کرده اید و به هر دلیل منجمله خرابی، تمایل دارید نرم افزار ما را دانلود و نصب کنید. لطفا ابتدا به این صفحه مراجعه، ضمن دانلود نرم افزار گیک ان اینستالر، طبق روش گفته شده نرم افزار معیوب روی سیستم تان را بطور کامل حذف نمایید.

سپس یکبار ری استارت و آنگاه نرم افزار سالم ما را نصب کنید.

بابت مطالعه این نوشتار از شما سپاسگذارم

اواخر تابستان 1402

احمد جاوید

فونت فارسی
فونت فارسی

Note…!

When installing this software, additional unrelated files will also be installed on your system
If you are satisfied, please click on the download option below

توجه…!

هنگام نصب اين نرم افزار، فايل های اضافی غير مرتبط نيز بر روي سيستم شما نصب خواهد شد.
اگر راضی هستيد، لطفا بر روي گزينه دانلود در زير کليک فرمائيد:

اینترنت دانلود منیجر مدیریت دانلودها

نرو جهت رایت

کی ام پلیر پخش فیلم

دیکشنری انگلیسی به فارسی و بالعکس

مرورگر فایرفاکس سیر در اینترنت

فورمت فاکتوری انواع فورمت ها

پاور دیتا ریکاوری ابزار بازیابی

وین رار کمپرس فایل ها

دانلود آرشیو کامل مجله بدنسازی علم و عضله

پوت پلیر اجرای فایل های تصویری و صوتی

تست مانیتور در 3 سوت

نرم افزار مشخصات سیستم

برای مشاهده سایر نرم افزارهای ما لطفا به صفحه اصلی مراجعه فرمایید

با دانلود فونت فارسی رایگان، راحتی، سرعت و لذت بی پایان را حس کنید…

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها