پاور دیتا ریکاوری رايگان از سری نرم افزارهای احمد جاوید:

خدا نکند یک فایل یا یک فیلم مثلا فیلم عروسی یا جشن تولد مان را از روی کامپیوتر پاک کرده باشیم، حسرت بسیار خواهیم خورد. زیرا آن فایل یا مراسم، بسیار خاص بوده و برای ما حائز اهمیت بوده است. حتی شاید تا چند روز حال خوشی نداشته باشیم.

ناراحتی فایل های پاک شده

اما نگران نباشید نرم افزارهایی برای بازیافت فایل های حذف شده وجود دارند. ما در این رابطه نرم افزار

Power Data Recovery

پاور دیتا ریکاوری رايگان

را به شما پیشنهاد میکنیم، میتوانید همین الان از سایت ما دانلود فرمایید. این نرم افزار بسیار کارآمد و سریع است. مزایای این نسخه:

نصب فقط با یک کلیک

بازیافت فایل های حذف شده بصورت سطحی و عمقی

پشتیبانی از کلیه هارد ها حتی بیشتر از 5 ترابایت

پشتیبانی از هاردهای اس اس دی

قابلیت ذخیره فرایند جستجو قبل از بازیافت

سرعت فوق العاده زیاد نسبت به رقبایش در پیدا کردن فایل های حذف شده

سازگاری و قابلیت نصب بر روی ویندوزهای جدید و قدیم حتی ویندوز بابابزرگ ها “ایکس پی”

مراحل نصب بدون چون و چرا و پرسش های اضافی

دائمی و مادام العمر

قابل نصب روی سیستم های 32 و 64 بیتی

و مزایای دیگر…

دانلود پاور دیتا ریکاوری رايگان در همین صفحه

برای آنکه بدانید تفاوت نرم افزار ” پاور دیتا ریکاوری ” ما با برنامه ای که در سایت های دیگر قرار داده شده در چیست، کافیست به یکی از این سایت ها مثلا به سایت سرزمین دانلود sarzamindownload.com پایین صفحه قسمت راهنمای نصب و فعال سازی مراجعه کنید و ببینید برای نصب این دیتا ریکاوری لازم است حداقل چهار مرحله را طی کنید تا نرم افزار اکتیو شود. بگذریم از اینکه نصب خود نرم افزار حاوی صفحات و گزینه های مختلفی است و زمان بر…

آیا بهتر نیست یکبار این نرم افزار را از سایت ما دانلود کرده و فقط با یک کلیک آنرا نصب کنید و برای همیشه از شر نرم افزارهای پر دردسر راحت شوید..

برای نصب ” پاور دیتا ریکاوری ” از سری نرم افزارهای احمد جاوید فقط یک کلیک کافیست… بدون هیچ دنگ و فنگ. با قابلیت نصب بر روی هرچند کامپیوتر که مایلید. بدون محدودیت. برای همیشه

و مادام العمر…

آشنایی با انواع هارد

هارد اینترنال و اکسترنال

از آنجا که بحث ریکاوری مستقیما به هارد مربوط می شود، لازم است قبل از هرچیز با انواع هارد آشنا شویم. هاردها از سه منظر دسته بندی می شوند:

ابعاد – هاردها به لحاظ قابی که آنها را در بر گرفته است، ممکن است بزرگ یا کوچک باشند. هاردهای بزرگ در کامپیوترهای معمولی و سرورها و هاردهای کوچک در لپ تاپ ها کاربرد دارند.

به لحاظ کارائی علیرغم تفاوت در بزرگی و کوچکی، کارائی اشان یکی است. یعنی سیم هایشان به هم می خورد. می توان برای تخلیه اطلاعات هرکدام را به دیگری وصل نمود البته هارد بزرگ در خود لپ تاپ جا نمی شود.

ظرفیت – زمانی ظرفیت هاردها فقط چند مگابایت ( بله اشتباه نشده است چند مگ نه چند گیک ) بود.

ولی با پیشرفت تکنولوژی، ظرفیت خیلی بالا رفته است. اطلاع از ظرفیت تقریبی هارد برای ریکاوری آن لازم است. چون بعضی از نرم افزارها از هاردهای ظرفیت بالا پشتیبانی نمی کنند.

البته در استفاده از نرم افزار پاوردیتا ریکاوری ما نیازی به دانستن ظرفیت هارد نمی باشد. با خیال راحت استفاده نمائید.

دانلود پاور دیتا ریکاوری رايگان اصلا سخت نیست

نوع اتصال – از نظر وصل به سیستم، هاردها دوسته می شوند. داخلی (اینترنال) که باید کامپیوتر یا لپ تاپ را باز و هارد را مستقیما به مادربرد وصل کرد. جانبی (اکسترنال) که توسط یک کابل کوتاه از طریق درگاه یو اس بی به سیستم متصل می شود.

کارائی هر دو مدل یکیست. هارد داخلی سرعت بالاتری دارد. از مدل اکسترنال بیشتر برای انتقال اطلاعات استفاده می شود، برای نصب ویندوز روی آن و اتصال دائمی توصیه نمی شود اگر چه می توان اینکار را کرد.

فرمت – وقتی برای اولین بار از هارد استفاده می کنید، لازم است آن را فرمت نمائید. فرمت های اصلی برای هارد (همچنین فلش) فت32 (Fat32) و ان تی اف اس (NTFS) می باشد.

بازیافت از هاردهایی با فرمت فت32 بیشتر از ان تی اف اس زمان می برد.

بنابراین هنگام نصب ویندوز به این مساله توجه داشته باشید.

سخت افرار – به لحاظ فیزیکی، ساخت هارد بر دو پایه استوار است. که در زیر معرفی می کنم:

مکانیکی – هاردهائی با ساختار مکانیکی که از قدیم الایام وجود داشته اند. صفحات دوار همراه با سوزن مخصوص، ساختار اصلی این هاردها را تشکیل می دهد.

اس اس دی (SSD) – کاملا الکترونیکی بوده و از چیپست برای آن بهره جسته اند. سرعت این هارد ها دو نیم برابر بیشتر از هاردهای مکانیکی می باشد. قیمتشان از نوع قبلی به طرز قابل توجهی بالاتر است.

آموزش پاور دیتا ریکاوری (بازیافت فایل ها)

پاور دیتا ریکاوری را از سایت نرم افزارهای احمد جاوید ( در پایین همین صفحه ) دانلود و نصب کنید. پس از نصب، آنرا اجرا نمائید.

وقتی برنامه بطور کامل لود شود، با صفحه ای مشابه زیر روبرو خواهید شد.

پاور دیتا صفحه اصلی

تعداد درایوها بستگی به هر سیستم فرق می کند. فایل پاک شده ای که قصد دارید آن را بازیابی نمائید در هرکدام از درایو ها که قرار دارد، موس را بر روی آن درایو برده و چند لحظه نگه دارید، کلمه اسکن (Scan) ظاهر خواهد شد. من درایو 2GIG_SSD را انتخاب کرده ام.

با کلیک بر روی اسکن عملیات ریکاوری آغاز خواهد شد. بازیافت فایل های حذف شده، از چند دقیقه تا چند روز (بستگی به ظرفیت هارد) ممکن است طول بکشد. (حتی یک هفته!!!)

اگر دقیقا می دانید فایل یا پوشه گمشده در کدام قسمت درایو قرار دارد، گزینه سلکت فولدر (Select Folder) را انتخاب و فقط آدرس آن قسمت را بدهید تا کار جستجو سریع تر انجام شود.

همچنی می توانید قبل از شروع اسکن چرخ دنده را انتخاب کرده و همانند تصویر ذیل گزینه های جستجو را محدود کنید. با این کار زمان انجام کار خیلی کمتر می شود. این چرخ دنده در سمت چپ قرار دارد.

توصیه می کنم از بین فرمت ها فقط تیک فت32 و ان تی اف را بزنید. ضمنا اگر میدانید دقیقا بدنبال چه چیزی هستید می توانید تیک آن گزینه ها را بزنید و سایر تیک ها را بردارید.

مثلا من فقط گرافیک (Graphics & Picture) و صوتی (Audio) را انتخاب کرده ام. با اینکار جستجو به پیداکردن عکس ها و تراک های صوتی محدود می شود.

پاور دیتا - تنظیمات جستجو

شاید دانلود دیکشنری هم بدردتان بخورد

حین جستجو می توانید کار را بطور موقت یا دائم پایان دهید. (عکس زیر)

تعداد فایل پیدا شده - پاور دیتا

کار که تمام شد، تیک فایل ها را بزنید و آن ها را ذخیره کنید. شایان ذکر است درایو انتخابی برای دخیره نباید همان درایوی باشد که جستجو کرده اید. در این ارتباط یک پیغام قرمز رنگ به شما هشدار می دهد.

هنگام خروج از برنامه می توانید پروژه را در یک فایل کم حجم ذخیره کنید. تا هر زمان خواستید آنرا لود و کار را از آخرین مرحله ادامه دهید. دیگر نیازی نباشد از اول شروع کنید.

نکاتی در مورد هاردهای اس اس دی (SSD)

هارد اس اس دی

با توجه به اینکه سرعت این گونه هاردها چند برابر هاردهای معمولی می باشد، شاید تصمیم بگیرید کل هارد سیستم تان را به اس اس دی تبدیل کنید. هشدار، این کار بسیار مهلک و خطرناک است.

همواره باید بر روی سیستم تان هر دو مدل هارد (مکانیکی و اس اس دی) را باهم داشت.

هارد اس اس دی برای نصب ویندوز و هارد مکانیکی برای نگه داشتن سایر اطلاعات، توصیه می شود. علت این امر به ذات هاردهای اس اس دی مربوط می شود.

وقتی عمر مفید هارد به پایان برسد، از کار می افتد. نکته همین جاست.

هارد اس اس دی بهیچ عنوان زنده نمی شود

زیرا الکترونیکی است و وقتی یک قطعه مثلا ترانزیستور بسوزد، فقط یک چاره دارید… سطل آشغال

ولی اطلاعات هاردهای مکانیکی را در 99 درصد حالات می توان بدست آورد، حتی هاردهای سوخته و شکسته… البته ممکن است به ابزارهای خاصی نیاز باشد، ولی بهرحال چیزی را از دست نمی دهید.

به همین دلیل اکیدا پیشنهاد می شود، برای نگهداری اطلاعات ضروری و حیاتی خود حتما از یک هارد مکانیکی در کنار هارد اس اس دی استفاده نمائید.

دانلود پاور دیتا ریکاوری رايگان کار خوبیست

آشنائی با سایر نرم افزارهای ریکاوری

اونتراک ایزی ریکاوری (Ontrack EasyRecovery) – این نرم افزار دو ویژگی مهم دارد:

یکی اینکه از همان اول می توانید مشخص کنید دنبال چه فایلی بگردد. عکس، سند یا صوتی

Ontrack EasyRecovery

همچنین ریکاوری را در دو مرحله، سطحی و عمقی انجام می دهد.

ممکن است در همان مرحله اول (سطحی) که چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد، فایل مورد نظر را پیدا کنید، و لازم نباشد چند روز منتظر نتیجه بمانید. خصوصیتی که واقعا جایش در نرم افزار پرقدرت پاور دیتا ریکاوری خالی می باشد. این نرم افزار در ایران چندان رایج نمی باشد. متاسفانه نسخه های جدید این برنامه، روی ویندوزهای قدیمی مثل 7 و ایکس پی نصب نمی شود.

مجیک فتو ریکاوری (Magic Photo Recovery) – نرم افزاری مخصوص ریکاوری عکس با قابلیت های ویژه و سرعت بالا می باشد. این نرم افزار فقط توانائی پیداکردن عکس را دارد، پس اگر بدنبال فایل های دیگر هستید، نمی تواند کاری برای شما انجام دهد.

Magic Photo Recovery

این نرم افزار جستجوی عکس را در زمانی بسیار کوتاه تر از سایر نرم افزارهای ریکاوری، انجام می دهد.

قابلیت انتخاب حجم عکس را دارد، یعنی میتوان انتخاب نمود مثلا فقط عکس های زیر 1 مگابایت را جستجو  کند. همچنین می توان تاریخ خاصی را به به نرم افزار داد تا فقط آن تاریخ را مورد بررسی قرار دهد. برای عکس این بهترین نرم افزار ریکاوری می باشد.

اگر مایل هستید در مورد این نرم افزار اطلاعات بیشتری کسب نمایید، سری به اینجا بزنید

رکوآ (Recuva) – یک نرم افزار ریکاوری قدیمی با سابقه طولانی که بعلت شهرت زیاد آن را در اینجا معرفی می کنم. وگرنه قدرت سایر نرم افزارها را ندارد. درصد موفقیت بازیافت در این نرم افزار نسبت به رقبا پائین تر می باشد.

نقطه قوت آن داشتن ویزارد (راهنمای قدم به قدم) می باشد. در هر صفحه می توانید تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید.

دانلود پاور دیتا ریکاوری رايگان از چند سطر پایین تر

رکوآ با حجمی نسبتا کم، نرم افزار چندان قدرتمندی نیست. همچنین در پایان جستجو فقط فایل ها را نشان می دهد و خبری از دسته بندی یا نمایش فولدر ها نیست. و این ضعف بزرگی است.

در آخر جستجو با چند صد هزار فایل پیدا شده روبرو هستیم که معلوم نیست هر کدام مربوط به کدام پوشه می باشد. در این لحظه قیافه ما با مشاهده این همه فایل واقعا دیدنیست…!

آیا به مراکز بازیابی هارد نیاز داریم؟

مرکز بازیابی هارد

اگر بعد از پاک شدن یک فایل، بلافاصله اقدام به ریکاوری نمائیم، تقریبا 100 درصد به موفقیت خواهیم رسید. ولی اگر قبل از ریکاوری، چیزی را بر روی آن هارد کپی کنیم، درصد پیدا نمودن فایل حذف شده به شدت کم می شود.

یکی از کارهائی که می تواند کار را سخت تر نماید، فرمت هارد است.

اگر از هیج راهی موفق به حل مشکل نشویم ، لازم است، به مراکز بازیابی هارد که اینگونه خدمات را ارائه می دهند مراجعه کنیم.

این مراکز علاوه بر نرم افزار از دستگاه های ویژه بازیابی هارد نیز بهره می برند. در واقع کار را بصورت نرم افزاری و سخت افزاری انجام می دهند.

در مراجعه به این گونه مراکز در بدو امر دو سوال از شما پرسیده خواهد شد:

پرسش اول – آیا علاوه بر هارد پاک شده، هارد دیگری نیز بهمراه آورده اید؟ اگر پاسختان منفی باشد. هزینه بیشتری از شما خواهند گرفت. زیرا نیاز دارند تا فایل های پاک شده را روی هارد دیگری بریزند. و باید یک هارد از خودشان به این کار اختصاص دهند.

پرسش دوم – هارد پاک شده فت32 است یا ان تی اف اس. اگر هاردتان فت32 باشد، پول اضافه تری از شما خواهند گرفت. زیرا بازیابی هارد با فرمت فت32 زمانی بیشتری می برد.

زمان بیشتر یعنی کیسه پول بیشتر… اینجا هیچی مجانی نیست. کارت بانکی یادتان نرود. البته وقتی چشمتان به هارد پر از فایل های پیدا شده بیفتد، آنقدر خوشحال خواهید شد که از جیب خالی یادتان برود.

توجه خیلی مهم

توجه: چنانچه نرم افزار خود را از سایت های دیگر دانلود کرده اید و به هر دلیل منجمله خرابی، تمایل دارید نرم افزار ما را دانلود و نصب کنید. لطفا ابتدا به این صفحه مراجعه، ضمن دانلود نرم افزار گیک ان اینستالر، طبق روش گفته شده نرم افزار معیوب روی سیستم تان را بطور کامل حذف نمایید.

سپس یکبار ری استارت و آنگاه نرم افزار سالم ما را نصب کنید.

برزگوارید که برای مطالعه این نوشتار وقت گذاشتید

نوروز 1402

احمد جاوید

پاور دیتا ریکاوری
پاور دیتا ریکاوری

Note…!

When installing this software, additional unrelated files will also be installed on your system
If you are satisfied, please click on the download option below

توجه…!

هنگام نصب اين نرم افزار، فايل های اضافی غير مرتبط نيز بر روي سيستم شما نصب خواهد شد.
اگر راضی هستيد، لطفا بر روي گزينه دانلود در زير کليک فرمائيد:

فتوشاپ برای ویرایش عکس

اینترنت دانلود منیجر مدیریت دانلودها

نرو جهت رایت

کی ام پلیر پخش فیلم

فونت های فارسی استاندارد همراه با فونت ایران نستعلیق

مرورگر فایرفاکس سیر در اینترنت

فورمت فاکتوری انواع فورمت ها

وین رار کمپرس فایل ها

فاکسیدریدر پی دی اف مطالعه کتب الکترونیکی

دانلود آرشیو کامل مجله بدنسازی علم و عضله

پوت پلیر اجرای فایل های تصویری و صوتی

تست مانیتور در 3 سوت

نرم افزار مشخصات سیستم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها